mandag 23. november 2009

I natt blev eg ein nerd!




Endelig begynner skolenervene mine å kicke inn skikkelig. Jeg hadde et lite nervesammenbrudd igår og bestemte meg før jeg la meg at imorgen er det opp tidlig og lese før + etter skolen, med andre ord; ein ny dag med blanke ark og farvestefta tel. Jammen slo jeg ikke til, jeg er stolt av å si at jeg fulgte planen min. Nerdingen er offentlig begynt og det føles helt herlig! Det har seg sånn at jeg er et skippertak menneske uten like (noe ironisk at jeg skal bli lærer når jeg ikke gjør lekser selv), men her kicker eksamensnervene litt tidligere inn enn hva de vanligvis gjør i Oslo og det er vel  fordi i forelesningene her klør jeg meg i hodet dobbelt så mange ganger som i en forelesning på Blindern; enklere sagt, jeg forstår halvparten så lite her som på Blindern - det betyr at jeg forstår svært lite, for kan ikke si jeg ikke pleier å slite på Blindern heller. Ugh. Jeg er vel heller ikke veldig keen på å sitte hele juleuken med studiene... Så da er det bare en ting å gjøre: nerde! Oh yes, indeed I will...!!!

Ellers har jeg også gjort en u-nerde ting idag. Hoppet av et fag, nemlig retorisk analyse. Grunn? Ekstremt tørt og kjedelig, en lærer som slurver med uttalen så alt han sier høres ut som en suppe av språk som hvertfall ikke jeg greier å tyde + at det var litt utenfor min personlige interesse og det førte til mye frustrasjon i topplokket mitt! Men imorgen skal jeg prøve å melde meg opp i "El español de America", det går på folkemunne at dette faget er easy peacie og at man ikke engang trenger å være på forelesningene - læreren har visstnok ved et tilfelle sagt det samme selv. Jaa, jeg liker det! Håper bare det er igjen en plass til meg. Jeg kommer sent, men dog godt :)

I tillegg til det surret jeg har skrevet om ovenfor har jeg disse fagene på skolen:
"Fonetikk og Fonologi", "Spansk; korrekt norm og bruk av språket", "Litteratur fra det 20. århundre", "oversettelse av engelsk litterære tekster til spansk" (jaaa, jeg sitter å oversetter Shakespear til spansk!! Det er helt utrolig med tanke på at jeg nesten ikke skjønner Shakespear på engelsk) + (forhåpentligvis) "Spansk i Amerika". Tilsammen utgjør dette 20 studiepoeng, ganske enkelt og greit et h****** for en bortskjemt student fra Blindern som er vandt med 3 fag i semesteret.

2 kommentarer:

  1. jeg synes du er flink jeg kristine, stolt av deg :) du er dypt savnet på blindern, men jeg trøster meg med at vi har masse, ja masse, pedagogikk og fagdidaktikk sammen til våren! wohooo! om du har mye nå vil jeg ikke anbefale deg å sjekke studieløpet videre :P tenker på deg! klem mari

    SvarSlett
  2. Nerd er nok noe annet enn det du er :),det er ikke praktisk mulig!!!!Gleder meg til den bortskjemte blindern studenten dukker opp på Gardermoen :) Mammas nystekte kjøttkaker ligger i fryseren og venter på deg.

    SvarSlett