mandag 14. desember 2009

En vis mann lærte meg engang

at det er varmt i syden. As far as I know så er Spania en del av det området vi nordmann kaller "syden": fom. idag slutter jeg å inkludere Spania i uttrykket syden. Hvorfor? Jo, fordi jeg har frysi på føttene mine i hele dag (og jaaaa Mamma, jeg har hatt på meg "ullgenser" - eller det jeg har her som minner meg mest om ull, nemlig akryl- og fleecetøfler + sokker i hele dag).

Dagen min idag begynte bedre enn hva de fleste dager har gjort her nede. Jeg sto nemlig opp kl.9!! For å gjøre hva? Nei, jeg hadde ikke time eller andre viktigheter å stille opp på, men for frivillig jogging. Jeg hoppet rett inn i treningstøyet, men tenkte "siden jeg er så flink idag skal jeg henge opp vaska mi før jeg jogger". Idet jeg åpnet døren til vaskemaskinen og tok ut klærne mine begynte dagen min å snu. Det stinker av de nyvaskede klærne mine! + at det regner ute, så de henger på alle slags måter rundt på rommet mitt, så rommet mitt stinker også. Men pytt pytt, litt sur lukt og litt regn stopper ikke Schei og jeg løper ut og får det største kuldesjokket jeg har hatt her. Det var KALDT og det småregnet (men det visste jeg forøvrig fra før), men jeg tenkte "pytt pytt, jeg er nordmann, jeg jogger i t-skjorte uansett om det er "kaldt" eller ei, jeg er jo tross alt i syden". Så jeg jogget videre, men uansett hvor sliten jeg ble, ble jeg ikke VARM! Jeg ble bare enda kaldere for småregn ble til striregn og plutselig så ble pusten til frostrøyk! Så når jeg kom hjem følte jeg meg som en isklump. I syden føler man seg ALDRI som en isklump, med andre ord er ikke Spania syden. Den som sier det, den juger. Ditto.

Resten av dagen skulle jo også bli kjempe produktiv, jeg dro riktig nok på skolen klokken 12, men dro hjem etter 2 timer fordi tærne mine ble til små isklumper igjen. MEN det hele toppet seg med at jeg gjorde noe spontant på hjemveien, jeg hoppet innom en frisør - noe jeg har tenkt til å gjøre lenge. jeg så en som så grei ut og satte meg i stolen. Hadde en hyggelig prat med frisørdamen og glemte nesten at dama var i full sving med å bestemme julens hårsjebne. Ferdig, bang bang! Hun kalte looken "informal", hun syntes at det var fint med lekent hår og tydeligvis en FLUFFY pannelugg. Ikke var det spesielt billig heller. Aldri gjør noe spontant er konklusjonen. Etter dette slang jeg inn håndkleet for dagen, stekte en kylling og så på en dårlig, men dog bra, film. Heldigvis løste rettetangen sveis-problemet.

Ps: jeg var i Sevilla og Còrdoba forrige helg. Det var fint.
Ps2: Jeg kommer hjem snart!!
Ps3: Det snør i Spania's innland, så det er kaos på nyhetene; skoler  er stengt og alle busser står. Jeg ler meg ihjel på godt nordmanns vis.
Ps4: Dette er den siste "ps'n", tror jeg... plutselig kommer jeg på noe mer. Hm, nei tror det var det. Ditto

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar