lørdag 26. september 2009

Ai ai ai!

Endelig helg :-) og hva har jeg brukt denne lørdagen på så langt? Jo, vaske! Min kjære mor og far kommer imorgen, så tenker det er greit at det ser nogenlunde ut her. Hadde det ikke vært rent her hadde Mamma antageligvis tatt fatt i vaskekluten selv, men nå er hun jo på ferie, så det får hun ikke lov til denne gangen!

Anyways, skolestarten gikk fint denne uken. Har en måned på meg til å prøve fag. Trenger med andre ord i teorien ikke bestemme meg 100% for hvilke fag jeg skal ta før 20.oktober, men er greit å bestemme seg tidlig slik at man ikke går glipp av alt for mye undervisning. De fleste lærerne er kjempe positive til erasmus studenter og vil ha med oss like mye som spanjolene i undervisningen. Men så er det selvfølgelig en gammel seig jævel som helst ser at erasmus studenter ikke tar faget hans fordi det vil bli for vanskelig! Men jeg og ei som heter Alice (fra UK)  skal ta det allikevel, så det blir spennende og se hvordan går. Jeg prøver hvertfall, virka jo ikke sånn alt for vanskelig egentlig :) Er by the way overrasket over spansken min, jeg henger faktisk med i timene! Gøy gøy gøy. All puggingen og hodevriingen på Blindern har med andre ord ikke vært forgjeves. Ellers er det jo fortsatt en liten kamp hver gang jeg må prate selv. Da er det mye som skjer i topploppet på engang; finne riktig ord og deretter bøye de korrekt. Men har fått gode tilbakemeldinger fra de spanjolene jeg har pratet med, så da får jeg bare klappe meg selv på skulderen og ta det for god fisk.

Ellers har jeg FINALLY bestilt meg speilrefleks kamera, det kommer iløpet av neste uke. Wihi!! Det var dyrt, men har tenkt på det i et par år nå og det kom en fin lønning tikkende inn på kontoen trykket jeg på "bestill" knappen! Aich! Gleder meg til å få herligheten.

Ikveld skal jeg først bare slafe litt, så blir det visst en liten bar runde i Calle Belgica! Aiiit. Egentlig har jeg bare lyst til å legge meg og vente på at Mamma og Pappa kommer, tror jeg aldri har gledet meg så mye til å se de før :) Gleder meg til å vise de rundt i byen. Det er meldt dårlig vær da, bommert! Men får gjøre det beste ut av det!

Savner alle der hjemme <3 <3 <3
Puss och kram från mig!

Ps: Disse bildene er fra øl-festivalen forrige helg. Gud så harry, men veldig morsomt!









1 kommentar:

  1. Prøver å legge inn et innlegg jeg men går jo ikke!! :/ prøver igjen!! =)
    Den katten var dama i nabo oppgangen sin. Burde vel snart gå til annskaffelse.. hehe;)
    Forige uke hang det lapp om en funnet katt som savnet eierne sine.. Den som hadde hengt opp lappen var EVEN!! hehe, herreguuud!!! ;)

    Blir koselig med besøk av mor og far da!! =) Håper at jeg får kommet jeg også, prisene må ned litt først:s
    Høres ut som du har det bra selv om hjemmlengselen kommer litt innimellom=)
    Visste at du kom til å klare deg bra språkmessig, du er jo så flink=)
    Kos deg da!! love u <3

    SvarSlett